ACTIVITAT STEM

En aquesta activitat avaluable vam haver d'analitzar per grups una activitat STEM. En el nostre cas, ens va tocar el treball cooperatiu, el qual s'implementava a l'aula a través d'un repte contextualitzat pels infants:

"Es podria repetir una nit tràgica com la de 1962 a la nostra població?"

REFLEXIÓ

Aquesta ha sigut una de les poques activitats avaluatives que he realitzat en grup al llarg de la meva formació. Considero que el fet de treballar conjuntament amb companyes aporta un gran nombre de beneficis per la meva formació. El primer d'ells és l'intercanvi de mirades i perspectives, així com la complementació dels nostres sabers i continguts. 

Descobrir quina STEM TOOL es treballava en l'activitat, indagar al voltant de la seva finalitat i els continguts que englobava, m'ha servit per ratificar el gran potencial que té tot el món STEM en l'actualitat. Com a futures docents hem de ser capaces d'aprofitar els reptes i situacions del nostre voltant i que són propers als nostres infants. 

Partir de situacions d'aprenentatge properes a la realitat dels infants, tal com esmenta el currículum, és essencial per construir coneixement significatiu i que motivi als estudiants. Hem de ser hàbils a l'hora de buscar els punts de partida de les nostres futures investigacions i reptes, i si ho som, deixarem que els infants ens guiïn en aquest trajecte. 

El treball cooperatiu és molt important actualment, ja que la col·laboració i cooperació són essencials per la societat del segle XXI. Gràcies a aquesta pràctica permetem als infants conèixer un recurs STEAM, que cada integrant del grup es converteixi en expert d'alguna temàtica i sobretot que visquin en primera persona l'experiència de treballar cooperativament, fent-los entendre que tots són imprescindibles perquè la tasca final s'aconsegueixi. 

© 2023 Maria José Mola Abadia - Menció STEM - DGEIP
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar