WEPIK

Una de les tasques que vam haver de realitzar durant l'assignatura, va ser la confecció d'un recull grupal (de tota la classe) de diferents aplicacions d'intel·ligència artificial. 

El nostre grup vam escollir l'aplicació de Wepik, una eina que facilita la creació de materials visuals personalitzats de manera ràpida i senzilla. 

REFLEXIÓ

Després de realitzar aquesta activitat que involucra la tria d'aplicacions d'intel·ligència artificial i la creació d'una presentació conjunta, considero que és una estratègia pedagògica enriquidora que pot tenir un impacte significatiu en la formació dels docents.

En primer lloc, aquesta activitat ofereix als docents l'oportunitat de familiaritzar-se amb aplicacions d'intel·ligència artificial d'ús comú. La selecció i la presentació posterior requereixen una comprensió aprofundida dels principis d'aquesta tecnologia emergent, contribuint a l'actualització dels coneixements dels docents.

Cada grup té l'oportunitat d'esdevenir un expert en una aplicació i després compartir-la amb la resta de companys. Alhora, cada un d'ells rep una gran quantitat d'informació útil sobre aquestes aplicacions i els seus possibles usos didàctics. 

D'una altra banda, és evident que l'ús d'aplicacions d'intel·ligència artificial impulsa l'aprenentatge a través de l'experimentació i l'aplicació pràctica. Mitjançant aquestes aplicacions, introduïm als infants en el món STEM, ja que aquesta metodologia d'aprenentatge integra aquestes disciplines de manera interconnectada i significativa.

D'una altra banda, i si fossin els nostres alumnes els quals haguessin de realitzar aquesta tasca, aquesta es podria alinear amb els objectius del currículum. Per exemple, l'exploració d'aplicacions relacionades amb la matemàtica o la ciència de dades pot oferir connexions directes amb els continguts curriculars.

Un dels punts forts a destacar d'aquesta activitat col·laborativa és l'aprenentatge entre iguals, la creativitat i la resolució de problemes. Els docents poden veure com aquest enfocament pot ser implementat a les seves pròpies classes per fomentar la participació activa i l'aprenentatge col·laboratiu.

La presentació pública d'aplicacions d'intel·ligència artificial pot ajudar als docents i infants a desenvolupar habilitats com la comunicació efectiva, el pensament crític i l'adaptabilitat. Aquests aspectes són crucials en un context educatiu que valora les habilitats del segle XXI.

Tenint en compte la nostra aplicació, Wepik és una plataforma que utilitza intel·ligència artificial per a la creació d'imatges i disseny, exemplifica la integració d'aquesta tecnologia en àmbits no tradicionals. Hem pogut observar com a través d'aquesta aplicació els infants poden desenvolupar habilitats visuals i com pot ser incorporada en projectes educatius creatius.

En resum, aquesta activitat didàctica proporciona als docents una experiència d'aprenentatge rica en la qual poden explorar aplicacions d'intel·ligència artificial, promoure el pensament STEM i establir connexions directes amb el currículum, tot reforçant les habilitats del segle XXI.

Los recursos educativos inteligentes basados en Inteligencia Artificial (IA) han transformado la forma en que los estudiantes acceden y utilizan el contenido educativo.

León Espinosa, M., & García Valdivia, Z. (2008). La Inteligencia Artificial en la Informática Educativa. Revista de Informática Educativa y Medios Audiovisuales, 5(10). 

© 2023 Maria José Mola Abadia - Menció STEM - DGEIP
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar