REPTES 

Com animar als ancians, majors de 75 anys, que resideixen i se senten en solitud al Pallars a què participin en activitats recreatives?

Durant el transcurs d'aquesta assignatura, hem intentat donar resposta al repte que es planteja anteriorment mitjançant la creació d'un robot amb Lego Spike, el qual porta incorporat un dispositiu electrònic. En aquest hi ha instal·lada una aplicació que permet la comunicació entre la gent gran i el robot per tal d'obtenir la informació necessària sobre les activitats que poden dur a terme a dins i fora de casa. 

Aquesta comunicació es realitza a través d'un xatbot, configurat a través del dialogflow, i també amb l'existència d'una pàgina web on es recullen totes les activitats. 


REFLEXIÓ

L'experiència de cursar una assignatura centrada en la resolució de reptes, específicament abordant la problemàtica de com animar als ancians, majors de 75 anys, que resideixen i se senten en solitud al Pallars a què participin en activitats recreatives mitjançant la creació d'un robot amb Lego Spike, ha estat una oportunitat enriquidora que ha contribuït significativament al meu desenvolupament com a docent STEM. Aquest projecte no sols ha posat a prova les meves habilitats tècniques, sinó que també ha requerit una comprensió profunda de les necessitats socials i emocionals de les persones majors.

En primer lloc, la creació d'un robot amb capacitats de comunicació a través d'un dispositiu electrònic, un xatbot i una pàgina web, demostra l'aplicació d'habilitats STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) en un context pràctic i significatiu. He pogut posar a prova totes aquelles tècniques adquirides al llarg de tot el quadrimestre, veient la seva efectivitat i funcionalitat. 

El fet d'abordar un desafiament social, com la solitud en les persones majors, també ha destacat la importància de les habilitats socials i emocionals en el meu desenvolupament professional. L'empatia i la comprensió de les necessitats dels altres han estat pilars fonamentals en el disseny i la implementació de solucions efectives. Com a docents hem de tenir sempre present la part humana i emocional de les persones, ja que és un component clau pel desenvolupament de tots els infants. 

La integració de tecnologies emergents, com el dialogflow per a configurar el xatbot, i la creació d'una pàgina web per a recopilar informació sobre les activitats, destaca la rellevància de les habilitats del segle XXI en la meva formació com a professora STEM. La capacitat per a adaptar-me a noves eines i tecnologies, així com per a ensenyar als estudiants a fer el mateix, es torna essencial en un món en constant evolució tecnològica.

Finalment,  destacar que el treball en equip ha estat increïble. La coordinació i bona relació entre totes les membres del grup ha sigut una peça clau per l'assoliment del nostre repte final. El treball i constància han sigut primordials, l'actitud positiva i de superació ens han permès aconseguir el nostre propòsit inicial, tot permetent-nos gaudir de tot el procés d'aprenentatge. 

© 2023 Maria José Mola Abadia - Menció STEM - DGEIP
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar