FIRA MAKER

La Fira Maker de Lleida és un certamen que reuneix creadors de productes fabricats amb tecnologia d'impressió en 3D o robòtica. 

REFLEXIÓ

Durant l'assignatura, se'ns va oferir anar a visitar la Fira Maker que es du a terme a Lleida al mes d'octubre. Aquest any no era la primera vegada que hi anava, ja que l'any passat, durant el meu període de pràctiques, vaig poder visitar-la i gaudir de tot el que exposaven. 

La visita a una fira maker, on les creacions amb robòtica i impressió 3D prenen protagonisme, esdevé una oportunitat única per enriquir la formació dels futurs docents. Aquesta experiència, carregada d'innovació i creativitat, pot tenir un impacte profund en diverses àrees clau de la seva pràctica educativa.

Primer de tot, la interacció directa amb les creacions i tecnologies emergents ofereix als docents una visió pràctica i tangible de com aquestes eines poden transformar l'ensenyament i l'aprenentatge. És una oportunitat per actualitzar-se en les últimes tendències educatives i entendre com incorporar-les a l'aula. És una oportunitat que ens permet observar com, tot allò que aprenem a la universitat, es pot posar en pràctica a l'aula. 

La fira maker, amb la seva exhibició de projectes basats en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM), ressalta la importància de fomentar l'ensenyament integrat de les disciplines. Els docents poden veure com aquest enfocament holístic pot estimular la curiositat, la resolució de problemes i la creativitat entre els estudiants.

D'una altra banda, la visita em va proporcionar una comprensió pràctica de com les creacions presentades a la fira poden alinear-se amb els objectius del currículum. Per exemple, veure projectes que integren tecnologies com la impressió 3D pot inspirar idees sobre com abordar temes específics de manera més tangencial i aplicada.

La diversitat de projectes a la fira destaca els punts forts de la metodologia maker: la personalització, la col·laboració i l'aprenentatge experiencial. Aquesta visió directa pot inspirar als docents a explorar noves maneres d'ensenyar i avaluar.

Finalment, observar com els estudiants treballen en projectes que requereixen col·laboració, pensament crític i resolució de problemes demostra com la fira maker no només ensenya habilitats tècniques, sinó també les habilitats del segle XXI que són essencials per a l'èxit en la societat actual.

En conclusió, la visita a la fira maker de Lleida va ser una experiència transformadora i enriquidora, no només per mi, sinó que per tots els infants que hi van assistir. Proporciona una finestra a un món d'oportunitats educatives innovadores i fomenta una mentalitat que promou l'aprenentatge continu i l'exploració de noves maneres de formar les pròximes generacions.

© 2023 Maria José Mola Abadia - Menció STEM - DGEIP
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar