TINKERING

El tinkering es considera un moviment maker. Es podria definir com trastejar, construir coses, intentar trobar un valor educatiu a materials. Tinkering és executar i està estretament relacionat amb el design thinking i amb l'A de STEAM. 

REFLEXIÓ

Aquesta STEM TOOL es basa principalment a oferir als alumnes una gran quantitat de materials, normalment acostuma a ser d'ús quotidià, per tal que construeixin i creïn qualsevol cosa.

Personalment, mai havia sentit a parlar del nom de TINKERING, pot ser sí que la seva manera de treballar l'havia posada en pràctica, però desconeixent les seves potencialitats i característiques.

Crec que aquesta perspectiva presenta una gran quantitat d'aspectes positius pel desenvolupament holístic i integral dels infants. És evident que en tot moment fomenta la imaginació i creativitat, ja que el fet de no donar-los cap consigna ni instrucció, els permet ser creatius i seguir els seus interessos i desitjos.

Considero que aquest aspecte és molt important, i que sense cap mena de dubte empraré com futur docent, ja que jo per exemple sempre he estat acostumada a rebre instruccions i pautes a l'hora d'executar qualsevol activitat, i quan actualment em trobo enfront una situació que no presenta cap indicació, em sento perduda i sense saber per on començar.

A més, potencia en tot moment l'autonomia de l'alumne, perquè és ell qui ha de triar que fa, com ho fa... seguint en tot moment les seves sensacions per crear una cosa o una altra. A banda, també és molt característic que duguin a terme aquestes construccions en petits grups de treball, oportunitat que es pot aprofitar per treballar la cohesió de grup, la comunicació i la cooperació.

Gràcies a aquest tipus d'activitat, podem tractar temes relacionats amb la sostenibilitat, la reutilització de materials i incorporar aspectes digitals. Per tant, podem afirmar que la mirada STEM (i sobretot en aquest cas STEAM), es troba present i intrínseca.

Tal com s'esmenta al currículum, la imaginació i la creativitat són essencials per apropar als infants a les ciències i matemàtiques, i despertar d'aquesta manera el seu interès i motivació envers aquest món. Implementant les tasques Tinkering a l'aula, no només aconseguim aquest objectiu, sinó que promovem un gran ventall de beneficis per als alumnes. 

© 2023 Maria José Mola Abadia - Menció STEM - DGEIP
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar